Hur gör jag en iPhone -garanti -förfrågan?

Apple, ett av de största teknikföretagen i världen, försöker tillfredsställa sina användare med sina avancerade enheter. Anledningen till att iPhone -smartphones, som är Apples mest använda produkt över hela världen, är anledningen till att det är att föredra så mycket är kvalitetsgarantitjänsten som erbjuds. Även den här tjänsten ensam räcker för att användarna har råd att betala ett högre pris för iPhone -telefoner än andra. Även om hårdvaran är solid, iPhonesOch saker kan gå fel efter ett tag. I sådana fall undrar vi omedelbart om garantiperioden för telefonen har gått ut eller om vi kommer att debiteras extra när vi går till Apple -butiken. Sättet vi kan ta reda på är att ifrågasätta garantistatusen för våra iPhone -telefoner. Det finns fyra olika sätt att fråga efter en iPhone -garanti. I den här artikeln kommer vi att förklara hur du gör en iPhone -garantiförfrågan.

Hur gör jag en garantiförfrågan med applikationen för iPhone -inställningar?

Det första sättet att göra en iPhone -garantifråga är att använda programmet "Inställningar". Först och främst öppnar du appen "Inställningar" på din iPhone . Här väljer du fliken "Allmänt".

Du fortsätter med alternativet "Om" högst upp i listrutan med alternativ. När du väljer Om visas all information om din telefon på skärmen. Från denna information, under fältet "Serienummer", kan du hitta information om iPhone -garantin. I det här avsnittet, enligt köpdatumet för din telefon; Det står "Begränsad garanti", "AppleCare+" eller "Utgången täckning". Om din garanti inte har löpt ut ännu kan du se informationen om när den går ut här.

Du loggar in på detta område för att se detaljerna i garantiinformationen. Sidan som öppnas innehåller information om alternativet "Betalbar reparation och service" och "Telefonsupport" under garantin. Om garantitiden har gått ut kan garantitiden ge vägledning om köpet.

Du kan göra iPhone -garantiförfrågan på webbplatsen där du kan kontrollera Apples garantitäckning

Samtidigt som man förklarar hur man gör en iPhone -garantiförfrågan, tar varumärkets webbplats ledningen. Om du vill fråga om garantin för alla dina Apple -enheter som iPhone , Mac, iPad , kan du enkelt göra detta från webbplatsen relaterad till Apples täckningskontroll. Allt du behöver göra är att hämta enhetens serienummer och klistra in det på Apples officiella webbplats.

För att göra en iPhone -garantiförfrågan måste du först hitta telefonens serienummer. För detta väljer du fliken "Allmänt" efter att du har loggat in på "Inställningar". Här fortsätter du med alternativet "Om" från listrutan.

Serienummer är bland informationen om din telefon i detta område. Genom att länge trycka på serienumret här aktiverar du alternativet Kopiera och kopierar.

Därefter öppnar du den officiella webbplatsen https://checkcoverage.apple.com där du kommer att kontrollera Apples täckning. Efter att du klistrat in numret du kopierade tidigare i fältet Serienummer på den här webbplatsen fortsätter du genom att ange verifieringskoden på skärmen.

När du fortsätter härifrån ser du informationen om din telefon och information om garantitäckningen under den. Du hittar garantiinformation för din iPhone från fälten "Teknisk support via telefon" och "Reparation och servicetäckning".

Med alternativet "Ställ in reparation" på sidan kan du boka ett möte genom att ange informationen för reparation av din telefon. Den förklarande informationen på sidan guidar dig mot dina behov.

Hur gör jag en iPhone -garantiförfrågan med Apples supportapplikation?

Apple har också en officiell applikation om dessa frågor. Du kan se täckningen för alla dina enheter med samma Apple -ID i en app.

För detta hämtar och öppnar du först Apples supportprogram från AppStore. Tack vare den här applikationen kan du se användbar information om din iPhone, och du kan också få vägbeskrivningar om vad du ska göra vid störningar.

När du öppnar programmet ser du kortfattad information om din telefon och listan över de åtgärder du vill utföra under den. Strax under din telefoninformation finns alternativet "Enhetsinformation". När du klickar här kan du komma åt serienumret samt modell- och versioninformation för enheten. Under denna information finns information om garantitäckning. Om du vill se omfattningsinformationen måste du också klicka på den.

Hur gör jag en iPhone -garantiförfrågan med ditt Apple -ID?

Det fjärde sättet att fråga om iPhone -garanti är via Apples officiella supportwebbplats med ditt Apple -ID. Från den här webbplatsen kan du fråga inte bara din iPhone utan även alla dina Apple -enheter.

För att göra detta besöker du först webbplatsen mysupport.apple.com. Du anger ditt Apple -ID och lösenord för att logga in på webbplatsen. På skärmen som öppnas kan du se alla dina enheter definierade för detta Apple -ID under rubriken "Mina enheter".

Du väljer din iPhone för att göra en iPhone -garantifråga. Längst ner på sidan som öppnas får du tillgång till all garantitäckning och information om enheten.

Vilken information finns på skärmen för garantitäckning och vad betyder det?

Oavsett hur du gör iPhone -garantiförfrågan ser du samma information. Så vad betyder informationen som finns här?

När du gör en garantiförfrågan ingår även detaljerad information om din enhet. I dessa detaljer kan du se enhetens namn, modell och serienummer.

inköpsdatum

Eftersom varje iPhone -telefon har en garantitid på ett eller två år kan informationen som skrivs här ge dig en uppfattning om när garantitäckningen upphör att gälla.

Inköpsdatum giltigt

I omfattningsinformationen för vissa telefoner finns informationen "Inköpsdatum giltig" i fältet inköpsdatum. Om denna information ingår, förstår du att din garantitäckning har gått ut, men du kan köpa en ny garantitäckning.

Teknisk support via telefon

Varje iPhone-telefon kan dra nytta av 90-dagars telefon teknisk support när den köps första gången. Informationen här visar om du kan få detta stöd eller inte. Om din tekniska supportperiod har löpt ut kan du köpa en ny teknisk supportperiod och begära hjälp genom att följa anvisningarna på skärmarna.

Reparation och servicetäckning

Detta område låter dig veta om din iPhone har en giltig garanti. Här kan du kontrollera garantiperiodens utgångsdatum. Om du har en garanti kan du lösa några av dina problem gratis. För detta kontaktar du Apples support och bokar tid. Om din garantitid har löpt ut kan du tillhandahålla en reparerad enhetsreparation med vägledning från skärmarna.