Hur gör jag en iPhone -garanti -förfrågan?
Apple, ett av de största teknikföretagen i världen, försöker
tillfredsställa sina användare med sina avancerade enheter. Anledningen
till att iPhone -smartphones, som är Apples mest använda produkt över hela
världen, är anledningen till att det är att föredra så mycket är
kvalitetsgarantitjänsten som erbjuds. Även den här tjänsten ensam räcker
för att användarna har råd att betala ett högre pris för iPhone -telefoner än
andra. Även om hårdvaran är solid, iPhonesOch saker kan gå fel
efter ett tag. I sådana fall undrar vi omedelbart om garantiperioden för
telefonen har gått ut eller om vi kommer att debiteras extra när vi går till
Apple -butiken. Sättet vi kan ta reda på är att ifrågasätta
garantistatusen för våra iPhone -telefoner. Det finns fyra olika sätt att
fråga efter en iPhone -garanti. I den här artikeln kommer vi att förklara
hur du gör en iPhone -garantiförfrågan.
Hur gör jag en garantiförfrågan
med applikationen för iPhone -inställningar?
Det första sättet att
göra en iPhone -garantifråga är att använda programmet
"Inställningar". Först och främst öppnar du appen
"Inställningar" på din iPhone . Här väljer du fliken
"Allmänt".
Du fortsätter med
alternativet "Om" högst upp i listrutan med alternativ. När du
väljer Om visas all information om din telefon på skärmen. Från denna
information, under fältet "Serienummer", kan du hitta information om
iPhone -garantin. I det här avsnittet, enligt köpdatumet för din
telefon; Det står "Begränsad garanti", "AppleCare+"
eller "Utgången täckning". Om din garanti inte har löpt ut ännu
kan du se informationen om när den går ut här.
Du loggar in på detta
område för att se detaljerna i garantiinformationen. Sidan som öppnas
innehåller information om alternativet "Betalbar reparation och
service" och "Telefonsupport" under garantin. Om
garantitiden har gått ut kan garantitiden ge vägledning om köpet.
Du kan göra iPhone
-garantiförfrågan på webbplatsen där du kan kontrollera Apples garantitäckning
Samtidigt som man
förklarar hur man gör en iPhone -garantiförfrågan, tar varumärkets webbplats
ledningen. Om du vill fråga om garantin för alla dina Apple -enheter
som iPhone , Mac, iPad , kan du enkelt göra detta från webbplatsen relaterad till Apples
täckningskontroll. Allt du behöver göra är att hämta enhetens serienummer
och klistra in det på Apples officiella webbplats.
För att göra en iPhone
-garantiförfrågan måste du först hitta telefonens serienummer. För detta
väljer du fliken "Allmänt" efter att du har loggat in på
"Inställningar". Här fortsätter du med alternativet
"Om" från listrutan.
Serienummer är bland
informationen om din telefon i detta område. Genom att länge trycka på
serienumret här aktiverar du alternativet Kopiera och kopierar.
Därefter öppnar du den
officiella webbplatsen https://checkcoverage.apple.com där du kommer att
kontrollera Apples täckning. Efter att du klistrat in numret du kopierade
tidigare i fältet Serienummer på den här webbplatsen fortsätter du genom att
ange verifieringskoden på skärmen.
När du fortsätter
härifrån ser du informationen om din telefon och information om
garantitäckningen under den. Du hittar garantiinformation för din iPhone
från fälten "Teknisk support via telefon" och "Reparation och
servicetäckning".
Med alternativet
"Ställ in reparation" på sidan kan du boka ett möte genom att ange
informationen för reparation av din telefon. Den förklarande informationen
på sidan guidar dig mot dina behov.
Hur gör jag en iPhone -garantiförfrågan
med Apples supportapplikation?
Apple har också en
officiell applikation om dessa frågor. Du kan se täckningen för alla dina
enheter med samma Apple -ID i en app.
För detta hämtar och
öppnar du först Apples supportprogram från AppStore. Tack vare den här
applikationen kan du se användbar information om din iPhone, och du kan också
få vägbeskrivningar om vad du ska göra vid störningar.
När du öppnar
programmet ser du kortfattad information om din telefon och listan över de
åtgärder du vill utföra under den. Strax under din telefoninformation
finns alternativet "Enhetsinformation". När du klickar här kan
du komma åt serienumret samt modell- och versioninformation för
enheten. Under denna information finns information om
garantitäckning. Om du vill se omfattningsinformationen måste du också
klicka på den.
Hur gör jag en iPhone
-garantiförfrågan med ditt Apple -ID?
Det fjärde sättet
att fråga om iPhone -garanti är via Apples officiella
supportwebbplats med ditt Apple -ID. Från den här webbplatsen kan du fråga
inte bara din iPhone utan även alla dina Apple -enheter.
För att göra detta
besöker du först webbplatsen mysupport.apple.com. Du anger ditt Apple -ID
och lösenord för att logga in på webbplatsen. På skärmen som öppnas kan du
se alla dina enheter definierade för detta Apple -ID under rubriken "Mina
enheter".
Du väljer din iPhone
för att göra en iPhone -garantifråga. Längst ner på sidan som öppnas får
du tillgång till all garantitäckning och information om enheten.
Vilken information finns på skärmen
för garantitäckning och vad betyder det?
Oavsett hur du gör
iPhone -garantiförfrågan ser du samma information. Så vad betyder
informationen som finns här?
När du gör en
garantiförfrågan ingår även detaljerad information om din enhet. I dessa
detaljer kan du se enhetens namn, modell och serienummer.
inköpsdatum
Eftersom varje iPhone
-telefon har en garantitid på ett eller två år kan informationen som skrivs här
ge dig en uppfattning om när garantitäckningen upphör att gälla.
Inköpsdatum giltigt
I omfattningsinformationen
för vissa telefoner finns informationen "Inköpsdatum giltig" i fältet
inköpsdatum. Om denna information ingår, förstår du att din
garantitäckning har gått ut, men du kan köpa en ny garantitäckning.
Teknisk support via telefon
Varje iPhone-telefon
kan dra nytta av 90-dagars telefon teknisk support när den köps första
gången. Informationen här visar om du kan få detta stöd eller inte. Om
din tekniska supportperiod har löpt ut kan du köpa en ny teknisk supportperiod
och begära hjälp genom att följa anvisningarna på skärmarna.
Reparation och servicetäckning
Detta område låter dig
veta om din iPhone har en giltig garanti. Här kan du kontrollera
garantiperiodens utgångsdatum. Om du har en garanti kan du lösa några av
dina problem gratis. För detta kontaktar du Apples support och bokar
tid. Om din garantitid har löpt ut kan du tillhandahålla en reparerad
enhetsreparation med vägledning från skärmarna.